PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

tisdag, oktober 10, 2006

Presentation to BitchWEB

Vad tycks..kan man skriva dettaeller framstår jag som ett monster?

Hur presenterar man sig på en sån här sida?

Jag kan berätta lite om det som i Sverige anses vara det som alla identifierar sig med.
Nämligen jobb.
Jag arbetar som ambulerande konsult på ett stort amerikanskt bolag. Jag har arbetat på företaget sammanlagt knappa 6år.
På mina år har jag lyckats avverka ett halvt dussin chefer några bra och några mindre bra.
Just nu har jag en mindre bra, det är ett ömsesidigt hat och vi träffas så sällan som möjligt. Hon vågar inte ens ha lönesamtal med mig öga mot öga utan det avverkade vi per telefon detta året. :S

Men det är en annan historia. Precis innan jag fick min nuvarande chef hade jag en helt fantastisk överordnande vid namn Linda *sakna*
Båda visste vart vi hade varandra och hon besatt kompetensen att vara ödmjuk och bestämd på samma gång. En egenskap som jag fullständigt saknar är just ödmjukhet.

Nåväl, samtliga på kontoret hade blivit kallade till ett stort regionmöte där vi skulle få träffa ett par av de ”högt uppsatta cheferna” och lyssna dem hålla föredrag för oss andra ”unworthy”.

Vi delades in i grupper om 10 personer och fick som på lekskolan gå från ”station till station”.
Kändes väldigt retro, särskilt när vi blev tilltalade till som ja..amerikaner..ni vet det där dryga: ” vi vet att ni inte kan tänka själva, här har ni en karta över rummet du befinner dig i det röda X markerar toaletten, grön pil är en nödutgång.”

I alla fall jag följer snällt med min lilla grupp och lyssnar snällt och fogligt på alla. Vår sista station var regionchefen för Västsverige.
Han plockar fram en massa häftiga diagram i form av en laptop och PowerPoint och vi känner oss så VÄLINFORMERADE och delaktiga i företaget, särskilt när det är första gången någon av oss sett regionchefen ”The all mighty” på annat sätt än på bild till någon reklambroschyr.

Karln babblar en massa om hur VIKTIGA vi är och hur inte företaget hade gått alls om det inte VORE FÖR OSS fantastiskt duktiga konsulter som gör att företaget har sånt gott rykte och att vi gör ett fantastiskt jobb etc. etc.
Vi får så mycket beröm över våran insats för företaget så vi poppar som popcorn över stolthet.
Min enda tanke var -O för det får vi betalt en tredjedel av din lön. Allt detta beröm varför syns det inte i lönekuvertet.

Då plötsligt hörs en stadig stämma: Om vi är så bra o det går så bra för företaget som du står där o säger med dina diagram o allt varför syns inte detta i lönekuvertet?!!? Show Me the Money!
Och ut åker min hand från kroppen och jag räcker den rakt mot regionchefen vars ansikte har en lätt skär ton. Hela min grupp börjar skratta okontrollerat och vissa instämmer i att lönen är under all kritik. Och regionchefen ja han ler lite besvärat emot mig och säger något ohörbart om att det får vi säkert till nästa års lönerevision.
Sedan byter han opraktiskt nog snabbt samtalsämne och börjar diskutera företagets framtidsvisioner.

Mitt jobb på mitt företag är att säga högt allt det som alla andra tänker. Jag är ärlig och rak i allt jag säger. Folk som känner mig vet att man ställer inte frågor eller påstår saker om man inte vill höra min åsikt eller om man inte har tillräckliga argument för att kunna verbalt döda någon fysiskt.

This is me, am I not just great?! *stares at* (just dare to say no!!!)

“To be a total bitch is just one of my many qualities”

1 Comments:

Blogger Callisto said...

Underbara sessan Gaia. :) Du är verkligen en bitch att räkna med. :)

oktober 13, 2006 3:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home