PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

torsdag, augusti 24, 2006

Neuem

Vi stanande för en "PitStop" i Neum där K (som körde för tillfället) skulle snabbt in på en liten supermarket o köpa chips..den pojken är kroniskt hungrig.
Han fel parkerade lite fint framför ett värdshus på deras parkering men det fanns 2 parkeringar till brevid som var tomma o det skulle troligen inte bli rusning dit mitt på dagen (kl.17) då restaurangen var helt tom.
Där framför på uteserveringen går en herre och torkar bord och ställer sig o stirrar på mig och bilens registreringsplåtar om vartannat o börjar vilt gestikulera med armarna och se riktigt irriterad ut.
Så jag vänder mig bakåt och frågar SE. (hon är född i Montenegro i Bar..bor i GBG..fantastiskt trevlig flicka som vi hade nöjet att lära känna närmare under vår semester vecka) vad den där salivspottande fläktande herren försöker framföra..
Så Se kliver ur bilen lite halvt och frågar något på montenegriska.
Jag hör på Se:s tonläge att samtalet är allt utom trevligt o så hör jag henne säga nått om nåns mamma igen o så sätter hon sig i bilen o smäller igen dörren..Herren som hon precis fört samtalet med ställer sig o stirrar på mig med armarna om sidorna o jag ser mest dum ut.

Innan Se hinner förklara kommer K springande till bilen o vill ha pengar..då flyger gubben på honom o börjar bapa o skrika på honom (som knappt kan språket i den utsträckning som det i detta fallet skulle behövts men svordomar kan K o han fick höra dem alla) Så K viftar bort den äldre vid detta laget vansinniga herren och springer o betalar under denna tiden hinner Se förklara att vi har en BG reggad bil..dvs. Belgrad. Och att Croater och muslimer HATAR folk från Belgrad. Så när vi iaf backar ur parkeringen försöker jag o min sambo visa god min och ler och vinkar till den nu skrikande Kroaten på uteserveringen..
DÅ SPOTTAR HAN EFTER OSS!!!!!
Inte klok..hade han öppnat ögonen hade han sett att bilen var en HYRBIL och hade han varti vänlig och kommit fram istället för o glott så hade han förståt att 2 av passagerarna inte ens vågade köra bil pga att de är turister.

Min syn på Kroatsiens gärtvänlighet har fullständigt förändrats....mycket har jag varti med om men att bli spottad efter är nog det mest kränkande jag kan tänka mig...som tur var fick inte "Ärtan" något på sig (Våran ärtgröna Renault Megane)

2 Comments:

Blogger Dåcktor Erik said...

Hur går det där nere?
Inga fler spottande rabiata sällar efter er? WoW-abstinens?

Här regnar, gangsters skjuts i Majorna och Femman är översvämmad.

augusti 27, 2006 11:04 em  
Blogger PrincessGaia said...

*ASG*
jodå nu har vi kommit hem o jo..vi överlevde en vecka utan datorer..men inte 2 ;)

Vi har haft kanon väder!!

augusti 28, 2006 1:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home