PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

lördag, november 04, 2006

Mitt nya liv.

Gissa vem som tog sin cykel till jobbet...jo jag..gissa vem som tatt sin cykel VARJE dag sedan hon fick hem den?
Jag har nu cyklat i hagel, i storm, i snö, i ösregn o se..ännu är man motiverad att fortsätta använda den.

Alltså sedan jag fick köpt min nya fina cykel så har jag kommit fram till att cykel är det absolut bästa sättet att ta sig fram i stan.

Det tar mig kortare tid att cykla från jobbet o hem än o ta spårvagnen, det går på 20 minuter o ta sig till gymmet o tar jag i lite mera (dvs är stressad som en idiot) går det tom på 12 minuter.

Det enda jobbiga med att cykla överallt är att man är rätt trött på hemvägen.
Alltså efter jobbet, efter gymmet, efter fikat med kompisarna är mina ben som överkokt spagetti. Och ni förstår ju själva hur bra överkokt spagetti tar sig fram på en cykel. Precis..inte så värst.

En annan åkomma förutom ett konstigt cykelbehov och endorfin kickar på gymmet har uppkommit.

Varje gång förut när jag tränat och kommer hem är jag som ett åskmoln, jag är hungrig, sur, grinig, har humörsvängningar och är ett fullständigt monster.
Nu när jag så fint cyklar då till och från gymmet förstår ju vilken idiot som helst att jag har ännu mindre energi i kroppen när jag komemr hem än jag hade innan när jag åkte spårvagnen.

Så vad gör man..jo, jag har hamnat i Gerimax träsket jag oxå..med alla träningsfreaks *ryser* men alltså jag tar itne det för att jag skall vinna lucia pokalen utan för att min omgivning har sagt till mig att jag är nästan trevlig när jag komemr hem nu för tiden..skillnaden var alltså märkbar på 3 gånger.
Helt osant varken bananer, keso, macka eller proteindrink har hjälpt mig att inte omvandlas till ett monster efter träning.

Så jag vill bara rekomendera Gerimax till alla er som tränar o ger 4 dagar i veckan en anledning för sambon och alla vännerna att flytta utomlands för o slippa ditt gräsliga humör.

Att jag inte kommit på detta innan..*rullar med ögonen*
Jag har ju ändå tränat hur många år som helst (med öh..rätt många uppehåll) o aldrig kommit på detta fenomen innan. Nåväl, nu är jag belyst emd problemet och har löst det..nöjd nöjd nöjd