PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

måndag, oktober 16, 2006

Måndag *gäsp*

Så sitter man här på jobbet igen.
Med ännu en helg bakom sig.
Denna helgen var skön fast samtidigt mycket frustrerande.
Alltså jag är kroniskt sällskapsjuk. Till den grad att jag fick panik i fredags när min kära sambo tog vår hund o drog till Kungshamn. (kl. 18,30)
O vad gör jag..jo får fullständig panik och börjar o städa..medan jag försökte klura ut vad mer jag möjligen kunde göra tills det var läggdags.
Slutade iaf med att jag fick sällskap (spontant inte efterjagad) (18,00-19,20) fick fikat o jag ätit ett par rostade mackor.
Sedan satte jag mig framför datorn o fakturerade alla på våran väg i mitt hus ute i skogen. det är totalt 62 fastightets + markägare så det tog en liten stund. Dock int etillräckligt länge för jag han bli uttråkad mellan faktureringen och läggdags. (ca. 20 minuter)

Vaknade upp på lördagen genoma tt hyperventilera och bestämde mig att fortsätta sov alite mer för att förkorta dagen lite.
kl. 13,00 var det samling på ett Galleri med konstföreningen på jobbet.
Vi hamnade på ett fantastiskt litet galleri där det hängde 6 fotografier sammanlagt..(strl A3 format) svartvita. Fantastiskt välgjorda.
Fotografen Hans Svensson var en mycket trevlig kille och jag passade på o stjäla ett av hans visitkort. *flinar*
Visade sig att denna otroligt begåvade kille hade en hemsida som jag bara måste be er och kika in på ;) Fotografiet med gatulycktan och den tagen på insidan av en bil inne i tingsdagstunneln
http://www.hansfotografi.com/web4/projects/light.htm är bara för bra. en riktig fröjd för ögat. :)
www.hansfotografi.com
Efter Hans Svenssons vernisage tassade vi runtpå avenyens bakgator och smet in på ena efter det andra galleriet..drack vin och samtalade..man kände sig nästan lite fin i kanten tassa runt där i höga stövlar o moderiktiga kläder ;)
jag tror jag passade in rätt bra ;) jag inbillar mig det iaf. *skrattar*

En brunch på Tintins café styrdes kosan mot hemmet och ett X antal koppar te senare bytte vi till rödvin..o efter det..ja då..öh...zzZZZzzzZZzz

Söndagen sov jag nästan helt bort...fick frukost sällskap efter beordring snarare än förfrågning kl. 13,45 och vid 15,30 kom en till o så droppade folk in allt efter som..kl. 20,00 på kvällen var vi 6 personer och en stor lasagne..
min sambo hade kommit hem och ajg kunde andas ut.
Passade på o se filmen "Djävulen går klädd i Prada" en mycket dra drama komedi om hur man ibland tvingas göra beslut som inte alltid är till vår fördel. Snygg donna som hade huvudrollen o alla ni som int eär svaga för snygga flickor..oj oj..MASSA SNYGGA KLÄDER!!!
Helt klart sevärd..int epå bio..men..ja..DVD i vart fall ;)

Onu idag är det måndag..jobb o gymmet står på schemat..o eftersom jag nu är på jobbet..så får jag väll jobba lite...tycker ni inte ;)

Tack för idag..
*puzz o kram*