PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

torsdag, februari 08, 2007

En snygging i uniform o blå störtkruka /faint

Alla som känner mig ens lite vet att jag har en HEMSK ovana att bli helt mållös och knäsvag när jag ser eller ännu värre om jag samtalar med Poliser.

På vägen hit till jobbet stoppades jag av den snyggaste cykelpolisen i Gbg (måste han vart)
efter jag sagt godmorgon till honom och cyklat förbi så ropar han på "stumpan" och pekar på min cykel o frågar vart jag glömt min baklampa (hade bara en reflex eftersom jag har min "springer" på (till hunden)


Så jag förklarade att jag glömt (självklart svärandes lite lätt röd om kinderna) montera bort min Springer och att jag inte har plats med lampa och reflex och jag är ju ute med hunden på dagen så då behövs inte lampan.
Han frågade vad springern är för nått o jag fick hålla en liten visualisering och namedroppande samt inköpsställe och pris var tvunget att lämnas för en SÅN SKULLE han ha till sin oxå..
o så pratade vi hundar en stund..o jag mest (SÅÅÅ SNYGG POLIS OMG!!!!) o så räckte han mig ett neongult reflexband som det står Göteborgs stad på.
o tyckte att en sån kunde jag få o jag mest..mm..tack så himla mycket jag glömde mina sådana hemma skulle vart på jobbet 10 minuter sedan så det är väl tur att jag minst att jag skulle ta med lunchlådan ens *självklart fånigt leende*

Så lovade jag att jag faktiskt har en lampa hemma men att den fick stryka på foten för min sadelpinne är inte tillräckligt lång^^
Då tyckte han EFTER O HA GETT MIG EN KLAPP PÅ KINDEN!!!! att jag kunde få ett reflexband till så kunde hunden matcha mig *skrattar*


Så sa han att jag inte behövde bakreflexen utan kunde bara byta ut den mot lampan så slapp jag montera springern hela tiden så jag tackade så hjärtligt för hjälpen och så gav jag honom en klapp på axeln o då lade han handen ner på min svank nästan (dvs under min gigantiska haglöfs ryggsäck) och önskade mig en "härlig dag"

Jag log mest lite generat och önskade honom detsamma o cyklade glatt till jobbet 2 nya neongula reflexer rikare.
Betyder detta att jag blivit stött på av en cykelpolis?!?
en torsdagsmorgon kl. 07,30 i Ullevikorset?
Eller drömde jag alltihop bara när jag såg honom när jag passerade efter ett ”God morgon!” allt är lite luddigt just nueh ^^

Men vi får väl se om han blir stationerad i just den korsningen varje morgon i all framtid nueh *fnissar* om inte så får jag inte nått snyggt o titta på men OMG han var snygg…på riktigt!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA, typiskt fruntimmer att bli sådär till sig för ingenting...

Bara killa dem lite i svanken så lyfter de på svansen!! *skrattar så jag gråter* ='D

februari 08, 2007 2:22 em  
Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

februari 08, 2007 5:35 em  
Anonymous Anonym said...

Som sagt du skulle ha tagit hans nummer till mig ;)
Och Basselito DET ÄR INTE INGENTING ;) Hur ofta gör polistjejer så på dig ;)*räcker ut tungan*

februari 08, 2007 5:37 em  
Blogger Callisto said...

Får helt klart börja cykla utan belysning. Jag är ju faktiskt SINGEL till skillnad från Gaia!

februari 10, 2007 8:11 em  
Blogger PrincessGaia said...

hahahaaaa....Basselito..det var en MAN..du är en POJK..c the difference?? :P

Callisto love...passera skånegatan ett apr gånger om dagen o tids nog får du napp..annars om det är uniform du vill ha så finns det fester för sånt ;)

O om du Vargvinter är snäll o from o slutar släpa mina killkompisar i håret hem till din säng så KANSKE du får följa med..*ROFL*
Grattis till nya jobbet förresten ;)

februari 13, 2007 10:36 fm  
Blogger Taipan Olsson said...

Samma äckel som bötfällde mig för att jag BARA hade illgul reflexväst och reflexband runt benen och inte hade satt på belysningen. Och detta på en väl upplyst gata i skymingsljus. Framlampan i fickan och baklampan monterad. Fick dock förhalat det till rättegång och nu väntar överklagande till hovrätten. Detta skall kosta samhället pengar....

mars 28, 2007 4:25 em  
Anonymous Anonym said...

Suck vem har inte stött på honom, han har issues så mycket kan jag säga

april 25, 2007 10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home