PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

fredag, augusti 03, 2007

Stackars Radiotjänst ^^

Warwick Light som är marknadsansvarig för Sony i Nya Zeeland, avslöjar nu att företaget har för avsikt att kunna lansera en tv-mottagare för Playstation 3 under 2008. Det skulle i så fall innebära att spelkonsolen kan användas för att bland annat spela in tv-program. (Källa IDG)

Detta innebär att PS3 kommer beläggas med TV licens.
Så nu får inte Radiotjänst i Kiruna inte bara längre spana efter TV, Radio, tv kort i datorer dom inte får öppna utan husransakan utan även efter spelkonsoller.
*skrattar*
Nöjesbranchen har ännu en gång gett ytteligare anledningar till att skrota TV licensen i Sverige.
Kanske på tiden att det görs en liten lagändring när det gäller tv:ns kostnader för samhället..fast klart. Ser amn radiotjänst i Kiruna som en arbetssocial åtgärd för alal missanpassade i samhället så sysslesätter dom iaf ett par hundra fullständigt missanpassade individer. (iaf om man ser till dom korkade folken som knackat på min dörr) Men givetvis svara jag att nej..ingen tv, inget tv kort i datorn, och ingen PS3..Jag har ju inget sånt, det är ju min sambos..o dom ahr ju itne frågat om HAN har^^