PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

tisdag, juli 25, 2006

En ny baddräkt sökes

Har precis talat med en killkompis i Montenegro.. skall dit på semester en vecka av våra 3 semesterveckor. Snorkla!!! *lääängtar*
Men jag måste hitta en baddräkt innan dess...har en bikini, nyinköpt o allt som sitter kanon bra men det går inte o snorkla i säger min erfarenhet mig.

Det hände för över 7 år sedan men det kommer jag aldrig och glömma, jag kan faktiskt utan att överdriva ärligt påstå att det nog ät det mest pinsamma jag upplevt. :S
Jag och min dåvarande pojkvän var i Turkiet Alanya på semester. O jag var lika snorklingstokig då som nue. Jag har en fullständig oförmåga att bara ligga o sola..det är ju så tråååkigt. o då jag simmar o badar o snorklar konstant hade jag 2 baddräkter och en bikini med mig.

Efter ett par timmars hoppande ut o in i vattnet så var iaf båda baddräkterna blöta o jag hade bara bikinin kvar o så det började blåsa upp lite tänkte jag glatt att jag kunde dyka under vågorna. (Detta rekommenderas inte för dem som inte under vatten kan se om en våg bryts eller inte) Så jag hoppar i fenor, mask o snorkel o börjar dyka..upp o andas mellan vågorna o så ner igen innan näst kommer. Det är fantastiskt roligt o känna hur strömmen och vågorna kastar runt dig i vattnet.
Nåväl..man får passa sig o inte komma för långt ut när det är så strömt så jag vände o simamde mot land igen o sedan vände tillbaka o dyka genom vågorna.

Heltplötsligt när jag vänder upp mot vågorna ännu en gång kommer en våg o jag dyker o väl under vattnet upptäcker jag att vågen bryts bara 5 sec innan den når mig. den fattar tag i mig och kastar runt mig i vattnet man vet inte bitvis vilket som är upp eller ner, det är lite läskigt..men jag famlar mig upp iaf och ställer mig upp och upptäcker att vattner faktiskt inte är djupare än till mina lår. Masken hade hamnat på sniskan mitt i tumulten så jag fick grugga ur saltvattnet ur ögonen och när jag väl återfår synen står en hel strand och bara tittar på mig. O då menar jag inte tittar utan TITTA på mig mest från halsen och ner..så vad gör man jo man släpper ner blicken och upptäcker att där man en gång hade en bikini..där finns inget..:S

Snabbt vänder jag mig om o visar hela standen min vita rådjursrumpa och kännder över benen om jag möjligen kan ha mina bikinitrosor nere vid knäna..sån tur hade jag inte.
Efter att ha simamt runt naken i vad som kändes en evighet kommer en mycket brett leende turk och räcker mig min bikini topp. och i samma ögonblick får jag syn på mina bikinitrosor under vattnet..jag tackar den okände mannen lite generat o han mest flinar lite fånigt (vilket jag kan förstå) och sliter åt mig mina badkläder o drar på mig den fortare än fort..sedan sliter jag åt mig min handduk och rusar upp till hotellet klart övertygad om att jag inte kan visa mig mer i hela Turkiet då alla hört om den blonda idioten med snorkeln som tappade bort sin bikini och gick vilse i midjehögt vatten. *rodna*

Så gott folk..inte snorkal utan baddräkt..så idag efter jobbet SKA jag hitta mig en baddräkt..om inte en efterlängtad SPEEDO så en provisorisk tävlingsbaddräkt tills jag snybblar över något bättre.

Hej hopp o ha en bra dag i solen önskar Grodkvinnan Gaia

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

*skrattar*
Det är dessutom inte rekommenderbart att bära bikini när man åker vattenrutchbana... *aherm* ;)

juli 25, 2006 2:06 em  
Blogger Callisto said...

Hej fröken. Hel baddräkt rekommenderas verkligen om du har svårt att behålla kläderna på. Låter som en sjuhelsiker badtur. Mina små dopp i Delsjön bleknar i jämförelse. ;)

juli 25, 2006 3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home