PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

fredag, februari 22, 2008

Kriget fortsätter!!!

Och jag ger mig aldrig...Svaret från min kära chef blev följande...(Lyckades visst reta upp honom en del också)

Hej,

Och tack för mail.

För 4 månader sedan hade du en lön på SEK 16 964, och den ökning på SEK 2 074 som först var en uppdragslön och som sen blev din nya grundlön from 1 februari tycker jag är en stor höjning som är väldigt sällsynt när det inte ens är frågan om lönerevision. Därtill kommer en ny uppdragslön på SEK 3000, som ger en total löneskillnad på SEK 5 074 på mindre än 4 månader. Det tycker jag är bra jobbat!

Jag kommenterar inte löner som andra medarbetare har vare sig på Adecco eller andra företag, men en lön på SEK 22 000 tycker jag är absolut rimligt med tanke på din erfarenhet och uppdraget. Vi kan givetvis diskutera mer om detta när det är dags för lönerevision, och då kommer jag att ha en ordentlig avstämning med uppdragsgivaren innan.

Hoppas vi ses imorgon, vid klockan 13 kommer jag med tårta till XXX som slutar!

Mvh XXX


Nu blev jag om möjligt ännu mer förbannad..först sitter karln och säger att "såhar du lite mer lika med dina kollegor och nu klagar han påa tt han inte vill diskutera andras löner..WTF..död år pojken. OCH JAG GER MIG ALDRIG!!! Så mitt svar blev ^^


Hejsan.
Jag håller med om att jag har haft en god löneutveckling det senaste 6 månaderna.
Det sticker jag absolut inte under stolen med och mycket av det är tackvare dig vilket jag givetvis är tacksam för.
Dock har jag haft närapå INGEN löneutveckling de senaste 4 åren innan av olika anledningar.
Så frågan kan diskuteras i evigheter.

Det jag är irriterad över är att du har officiellt dragit tillbaka min uppdragslön som vi kom överens om på vår senaste lönesamtal = 21000kr/mån
För att Shell vill gå in och ge oss privata höjningar för att vi presterar.
Den höjningen skall läggas utanpå den lön vi har på vårt uppdrag just nu.

Vilket i mitt fall är uppdragslön 21 000 + Shells 2100kr. (kontrollerat belopp med Per Sandgrind)
Vad min grundlön är helt oväsentligt i sammanhanget, detta handlar om att Shell betalar (och blir fakturerade för en höjning) som jag inte får.
Adecco kan inte sänka min framhandlade uppdragslön till förmån för att kunden vill ge enskilda personer lite extra.

Jag tycker också att 22000 är bra, men det är inte vad vi har kommit överens om och det är inte vad kunden anser sig betala för.
Mitt individuella lönepåslag skall vara 2100kr som Shell står för och skall vara utöver det som jag och Adecco har kommit överens om..dvs 21000kr/månaden.
Så som du ändrat min lön nu..har jag fått 1039kr i personlig ökning inte 2100kr som Shell har lovat.
Detta är inte bra ur någon aspekt varken för kund eller mig och jag är långt ifrån nöjd med den lösning som du presenterar då den enda som gynnas av den är att Adecco precis sparat 2000kr/mån för min lön genom att dra tillbaka ett överenskommet uppdragslönebelopp..

Jag finns på plats imorgon och kommer att meddela cheferna om att du kommer på besök kl 13.00 imorgon eftermiddag.

Med vänlig hälsning

Gaia

Sedan dog kommunikationen och jag hörde inget från min chef..förräns dagen efter..dvs samma dag han skulle hit o bjuda på tårta.....