PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

lördag, februari 23, 2008

Och pitbullen segrade!!! *cheer*

Fredag morgon..regnar ute..kommer in på kontoret.
Trött sur och äter min havregrynsgröt..inget svar från XXX ännu..vad gör man?
Man väntar..jag har sagt mitt.
Om inte min vilja råder i slutet på dagen kommer han ha tårtan uppkörd i analen och facket som piskar han över resterna av det jag spottar ut efter jag är klar med honom...GRRRRRR

Klockan tickar..han skall komma hit klockan 13..direkt efter lunchen..han tror han kan smita..skall man rigna facket tro...han vet nog inte hur långt jag är beredd och gå med detta.
Han borde veta...tom kontorschefen vet vilket liv jag kan föra om ajg blir tillräckligt uppretad.
Jag har dragit Adecco till facket förr och gått segrande ur striden.

10,55 U GOT MAIL!!!
Hej!

Nu ses vi snart du och jag!

Jag har hela tiden sett det som att jag informerade Shell om att du skulle få en uppdragslön på SEK 1962, men att Shell ville höja den till SEK 2200. Jag höjde den ändå till SEK 3000 för dig, vilket jag tyckte var en bra deal för alla parter.

Hur som helst, jag har haft ett möte med min chef nu på förmiddagen och vi går med på att din nya uppdragslön from 1 februari blir totalt SEK 4 162. Jag tar med mig blankett för underskrift i em.

Spara lite plats för tårta efter lunch!

Mvh XXX


CATCHIIING!!!! 1-0 till GAIA
Ny uppdragslön 23 200kr, tårta till fikat och jag skulle just nu kunna ställa upp på o hångla upp min snygge chef helt frivilligt.
Vad har vi lärt oss...styv i korken, ställa krav och föra ett jävla liv..LÖNAR SIG!
Kanske hjälpte det lite att jag har stridit mot kontorschefen en gång innan och visar huggtänderna, så han visste vilken sits stackars XXX stod inför.
FAN VAD NÖJD JAG ÄR!!!

Och vet ni, jag har fortfarande en löneförhandling kvar i vår och då är det min månadslön samt mina 21k som ajg skall förhandla om och dessa 2200 bonus får inte räknas in där alls. *ler nöjt*

2 Comments:

Blogger Dåcktor Erik said...

Gött mos!
Jag fick höjd lön utan att ta fram pitbullen i mig.

(OK, min inre pitbull sitter j-ligt långt inne men den finns. Jag hör den morra ibland. Eller också är det bara magen som kurrar, jag vet inte.)

februari 29, 2008 7:03 em  
Blogger PrincessGaia said...

*skratta* ja men jag tycker det är ett rätt deprimerande tecken när man måste mullra som ett åskväder för att få en dräglig lön som man skall leva på.

mars 04, 2008 7:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home