PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

tisdag, december 05, 2006

Första Advent

Det måste ändå vara det absolut stressigaste med julen.
Första advent alltså.
mans kall gå ner i källaren o slita upp alla julsaker o sedan laga lampor o fippla med förlängnignssladdar, köpa kesella, baka dom där förbanande peppearkakorna och lussekatterna o allt på en o samma jävla dag.
Det kan inte ha varit en kvinna som kom på det där med första advent.

Min första advent var itne alls som den brukar, jag var lat.
Ja ni läste rätt..Gaia var en latröv.

Jag var ute o dansade i vanlig ordning på lördagnatten o blev väkt av min kära sambo på söndag morgon kl. 11,30 för att en viss P. pront skulel ah hjälp med nått jag min dumme jävel hade lovat i spelet..upp yrvaken fick en kötbullemacka frmaför näsan o en kopp te..

kl. 15,00 skulle folk komma på adventsfika. Så när kl var 14,00 o ajg satt i jamas började paniken komma..

Så ner på konsum..o tror ni inte att hela stan hade vart o handlat upp hela butikens förråd av kesella. VAFAN! kan inte folk baka lussekatter utan sin kesella..*muttrar*

Så kan jag få mina lussekatter med kesella :) nåväl..kl. 16,00 hade jag bakat en sats gula bulalr o började fundera på vart alla människor som brukade komma var.
När klockan blev 17,30 satte jag mig o fikade med den gäst som är vår granne o fikade nybakta lussebullar.

Ingen kom..ingen alls. o ingen som hade ringt..trodde jag.
Så när jag kl. 20,00 kolalde min mobil ahde massa folk ringt o sänt SMS men ajg hade ju inget märkt eftersom jag hade haft telefonen på ljudlös för att slippa bli väckt.
Folket hade frågat om tid o om man skulel ta nått med sig om det ens var nån fika o eftersom jag inte svart tog folk förgivet att det inget blev.

Guud jag är en sån KLANT!!