PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

måndag, februari 12, 2007

Upprörd upprörd....

Dagens ungdomar springer i skogen höga som hus och skrämmer små djur till döds!!
*FNYSER*
Aftonbladet har nu 2 dagar i rad rapporterat om dessa "hemska Rejvfester" som Göteborgs "ungdomen" håller på med för att få knarka ifred!.
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,997852,00.html

ungdomar..bah..de flesta är mellan 20-40år
Knarka..vafan säger dom..jag är (o många med mig) både nykter och drogfri (rökning inräknat)
Igår kläckte en intelligent medarbetare här på jobbet ur sig (självklart efter att ha läst ovan stående artikel. "jah, vem skulle kunna dansa i 8 timmar utan o knarka"

hmpf..jag satt vid samma bord som henne och kände mig genast oerhört angelägen att försvara den ravekultur (och ja det stavas inte "rejv" utan rave!!!!) som ajg faktiskt är en del av.

8timmar dans..fnös jag..är väl inga problem..finns redbull o dextrosol funkar fint..det blir riktigt jobbigt efter 12h dansande då måste jag få sova lite annars pallar man inte.
Hon tittade storögt på mig..jasså fortsatte jag iskallt..tycker du inte att jag ser ut som en sån där pundande rejvare? min arbetskamrat förblev tyst och jag stegade ut från lunchrummet med bestämda klampande steg ljudligt muttrandes.

Idag igen åter i aftonbladets samtliga upplagors förstasidor går det att finna att:
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,998737,00.html
Arrangörerna samarbetar redan med polisen för er information, många av festerna är redan informerade till polisen när de planeras och vart.
Man ahr på mång acommunities skriftligt/ljudligt och mycket väl synligt gjort gällande att droger accepteras inte...ALLS.

Att allmänheten tror att denna typen av fester är "knarkarkvarter" är inte konstigt..
Så som media målar upp oss ravefolk så skulle man kunna tro att vi smittar med rabies allihopa.
Dessa fester hålls VARJE helg mer eller mindre och polisen gör Razzia nästan varje vecka. Men det sägs inget om..sist det visade sig o vara så mycket droger på en fest är typ 2 år sedan.

Jag rä där för o dansa..alla som känenr mig vet att jag är där för bra musik och dans och som en väninna beskrev att se mig på dansgolvet med musik jag gillar är att se lycka i sin renaste form.

Så fritt fram för Rave, dans och lycka och narkotikahundar i dörren!!
U more than welcome honey.