PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

lördag, maj 10, 2008

30 år festen...hemma kl 22 av eget val

Ja, spännande inte sant? Trodde det skulle bli skitkul..träffa alla gamla kompisar, bekanta och goda vänner..samt mitt kära Ex BF..S.
Vi har en bra relation redan direkt i samband med separationen och det har kännts som vi båda endast vill den andre väl från början till slut.
Lite cliché artat men dock ”Bara han/hon är lycklig” för vi tycker ju inte mindre om varandra..bara att VI inte fungerar helt enkelt, han är världens bästa kille och förtjänar det bästa livet kan ge honom i alla lägen.

Men så finns det vissa ”GossipGirls” som beträtt vänskapskretsen och som sprider dynga och drama omkring sig vart människan än vänder.
Tycker det är fascinerande när man påbörjar sin 30 års dag med ett par timmar skvaller på terrassen om gästerna som komma skall.
Ja, jag vet..hon är tjej..det ligger i våran natur.
Men kan nån snälla då förklara VARFÖR är jag och S och vårt beslut för att göra slut för OBS!! 9 månader sedan 7 officiellt det största samtalsämnet som Gossip girl kan skaka fram?
Och bästa är..där sitter min ”bästis” och iaf 2 av mina närmaste vänner och försvarar mig inte..de tiger..igenom hela diskussionen…för vems skull?
Jag försvarar alla jag håller av..även när personen faktiskt är där för att egentligen försvara sig själv..jag HATAR baktaleri.
Tycker man något säger man det..FACE 2 FACE!! Annars håller man käften.
Och vad jag o S har beslutat om att göra och hur vi hanterar separationen har fan INGEN förutom vi med o göra.

Tystnaden tog över hela altanen när jag klev utanför tröskeln på festen..en av vad jag trodde var mina bättre vänner tittar inte ens på mig än mindre ger mig en hejkram mer än högst motvilligt. Jag kände hur folks blickar brände in i ryggen.
Tänkte att jahop..kanske skulle man bara ställt sig i mitten o skrikit.
”Hej alla Glada,,jag ber om ursäkt för att jag stör men det är mig ni fått höra skitsnack om nu de senaste 2 h”
Dock höll jag nog minen uppe rätt bra..minglade det som är nödvändigt..pratade lite med alla..var tom trevlig som S nya flicka som jag egentligen inte har särskilt höga tankar om..men man får ju hantera saker som den vuxen man är och le o vara glad för födelsedagsbarnet.

Åkte hem vid 10 redan på kvällen…har aldrig lämnat en fest så tidigt i hela mitt liv. Skyllde på genomskinliga saker som ont i magen. Trött och tvätt.
VAD?!?! Alla vet redan varför jag lämnade..
Det kan inte ha undgått någon att vår vänskapskrets har blivit ett grupperat gäng som brukade vara SÅ sammansvetsade.
Vad har hänt kan man fråga sig..kanske anser Gossip girl att hon är den som skall samla gänget nu när jag vart borta i 2 månader..om så…då gör hon ett uselt jobb i att hålla ihop folket för det jag upplevde var nog det värsta jag sett sedan lekskolan. Vuxna människor!
Men..hämden är ljuv och kommer att drabba många..ty jag har inte sagt mitt i frågan ännu…och det blir face 2 face..and no way to run ;)

INGET FEL PÅ MATEN ELLER VÄDRET IAF!