PrincessGaia´s Diary

Well Hello there, I didnt go up this morning to make you life a living hell but if you insist I can start now!?!

Min bilder
Namn:
Plats: Gothenburg, Sweden

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort. ~Herm Albright

onsdag, mars 18, 2009

nu slipper du betala på e-faktura..det har comhem bestämt

Döm min förvåning när jag mottog följande email helt utan att ens haft en tanke på Comhem förutom svajande internet de senaste dagarna:
Du har valt att inte längre betala dina fakturor till Com Hem elektroniskt.Här är de uppgifter som tagits bort ur registret för elektroniska fakturor:
Kund: ........
Kundnummer: .................
Om du fortfarande är kund hos Com Hem kommer du att få dina fakturor påpapper istället, i din vanliga brevlåda.
Om du har frågor, kontakta Com Hem kundservice på telefon 0771-55 00 00.
Du kan också nå oss via hemsidan www.comhem.se
Observera: du kan INTE svara på detta e-postmeddelande.
Vänliga hälsningar Com Hem AB
Och jag mest WTF..avbeställning av E-faktira måste göras på min privata internet bank...trodde för ett ögonblick att jag blivit hackad varpå jag givetvis var tvungen att logga på för att se så mina fickpengar för Japanresan fortfarande satt kvar på kontot..och javisst allt var i sin ordning utom att jag mottagit mailet ovan.
I natt loggar jag på min hotmail som jag brukar och ett nytt mail från comhem har anlänt:
Hej! Du har idag fått ett felaktigt e-postmeddelande från oss som säger att du avanmälts ur vårt register över kunder som betalar via elektronisk faktura.
Vi beklagar det inträffade och ber dig att bortse från det tidigare budskapet.
Utskicket har gått ut per automatik p.g.a. ett systemfel.
Felet är nu åtgärdat och din faktura ligger tryggt i väntan på att betalas hos din bank.
Vi ber än en gång så mycket om ursäkt för de olägenheter situationen kan ha orsakat dig.
WTF..så dom har ett system som bara sänder ut emails till deras kunder hur som helst..sjust..undrar om deras kundregister ligger öppen ute på internet oxå..skulle inte förvåna mig alls..hur är det med IT säkerheten hos ComHem egentligen?
Makes one think! :/